fredag 4 juli 2014

Flyttat till Skagersvik!






Efter ett långt uppehåll i mitt bloggande, har jag nu beslutat mig för att försöka berätta litet om min tillvaro i Skagersvik, dit jag flyttat.
Församlingen fick ärva en fin liten stuga på denna vackra plats, och vår förhoppning är att den ska få vara till välsignelse på allt sätt.
Nu måste jag återuppliva mina talanger att blogga, och med Zebastians fjärrstyrda hjälp lägger jag här ut några bilder.
Emanuel och Gabriella med sina barn Saga, Nora och Levi skjutsade mig och hjälpte mig på allt sätt.

När vi kom fram, stod en kärra full med ved som skänkts av tillgivna vänner. 

Emanuel lastade in veden...
...i den rymliga vedboden.





Gabriella klipper gräset på tomten. Det finns tre äppelträd som efter en viss behandling nog kommer att ge bra frukt.

Emanuel och Gabriella skrapade och målade förstugan på huset medan de var här. Se hur fint det blev!




Här sitter lilla Saga uppflugen i det tuktade äppelträdet. Kanske det blir frukt i höst i alla fall....



Hät blåser mamma såpbubblor tillsammans med barnen...






Tredje dagen blev det sämre väder. Lewi hade bra regnkläder, men familjen valde i alla fall att åka hem...
Återkommer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar