söndag 27 juli 2014

Värmebölja och bad!

Visste inte att det fanns en så fin badplats på gångavstånd från mitt lilla hem!


När värmen stadigt ligger över trettio grader,
 beslöt jag mig för att gå ned och bada. Tidigt
på söndagmorgonen, då det inte var en massa
 folk där. Träffade en skock får på vägen....



Härlig badbrygga, som man kan dyka från. Vattnet klart och friskt.  (Jag tog min simtur innan folket kom!)


Och efter en svalkande simtur, kan man sitta hemma med en god bok i trädgården...


Man borde göra nytta.Fönstren skriker efter att få skrapas och målas, liksom nästan hela resten av ytterväggarna. Men vi får väl planera in något när värmeböljan är över!

3 kommentarer:

  1. Vilket "paradis" du har kommit till, kära Stina!
    Underbar natur, fina omgivningar och med bad så nära måste vara fantastiskt nu i denna värmebölja som råder...
    Önskar dig allt gott, samt Herrens Välsignelse!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Kära Stina!
    Du verkar ha det bra där du nu är, fast vi skulle hellre ha sett att du flyttat norrut närmare oss. ;)
    Vi har haft en härlig sommar på många sätt. Tre kampanjer, (Storumandagarna, tältmöten i Nordanås och tältmöten på Nybyggarland) som alla har haft stor betydelse, det är vi förvissade om. Nu ser vi framåt och ber om att skörden ska komma. Tiden är ju kort!
    Skickar en jättestor kram till dig och önskan om Guds välsignelse i din nya uppgift.
    /Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsningen, kära Marit! Följer er på bloggen, och får rapporter från min lilla syster om hur ni har det. Ibland önskar man att det gick dela sig och bo på flera ställen...:)

      Radera